HASTA HAKLARI
Sağlık Hizmeti Almak İçin Hastanemize Başvurduğunuzda;
1) Hizmetten genel olarak faydalanma: Adalet ve Hakkaniyet ilkeleri çerçevesinde sağlık hizmetlerinden faydalanma, Irk, dil, din ve mezhep, cinsiyet, felsefi inanç, ekonomik ve sosyal durumunuz dikkate alınmadan hizmet alma hakkınız vardır.
2) Bilgilendirme ve bilgi isteme: Her türlü sağlık hizmetinin ve imkanının neler olduğunu öğrenmeye ve sağlık durumu ile ilgili her türlü bilgiyi sözlü veya yazılı isteme hakkınız vardır.
3) Sağlık kuruluşunu ve personelini, seçme ve değiştirme: Sağlık kuruluşunu seçmeye, değiştirmeye ve seçtiğiniz sağlık biriminde verilen sağlık hizmetlerinden faydalanmaya, sağlık hizmeti verecek ve vermekte olan tabiplerin, diğer sağlık çalışanlarının kimliklerini, görev ve unvanlarını öğrenmeye seçme ve değiştirmeye hakkınız vardır.
4) Mahremiyet: Gizliliğe uygun bir ortamda her türlü sağlık hizmeti almaya hakkınız vardır.
5) Reddetme, durdurma ve rıza: Tedaviyi reddetmeye, durdurulmasını istemeye, tıbbi müdahalelerde rızanızın alınmasına ve rıza çerçevesinde hizmetten faydalanmaya hakkınız vardır.
6) Güvenlik: Sağlık hizmetini güvenli bir ortamda almaya hakkınız vardır.
7) Dini vecibeleri yerine getirebilme: Sağlık tesisimizin imkanları ölçüsünde ve idarece alınan tedbirler çerçevesinde, dini vecibelerinizi yerine getirme hakkınız vardır.
8) İnsani değerlere saygı gösterilmesi, saygınlık görme ve rahatlık: Saygı, itina ve ihtimam gösterilerek, güler yüzlü, nazik, şefkatli bir ortamda, her türlü hijyenik şartlar sağlanmış, gürültülü ve rahatsız edici bütün etkenler giderilmiş bir sağlık hizmeti almaya hakkınız vardır.
9) Ziyaret ve refakatçi bulundurma: Sağlık tesislerince belirlenen usûl ve esaslar çerçevesinde ziyaretçi kabul etmeye, mevzuatın ve sağlık tesisinin imkanları ölçüsünde, hekimin uygun görmesi halinde refakatçi bulundurmaya hakkınız vardır.
10) Müracaat, şikayet ve dava hakkı: Haklarının ihlali halinde, mevzuat çerçevesinde her türlü başvuru, şikayet ve dava hakkını kullanmaya hakkınız vardır.